Helderheid creëren in rollen binnen het bedrijf

Hulpvraag

Van TOPdesk

Topdesk ontwikkelt software voor het beheren van meldingen en alles wat een bedrijf nodig heeft voor Enterprise Service Management. Ze hechten veel waarde aan de betrokkenheid van medewerkers.

Voor een optimale samenwerking binnen de organisatie is het van groot belang dat iedereen weet wat je van elkaar kunt verwachten in een bepaalde functie.
Aan Hopps de vraag om voor een bepaalde functie een strategiesessie te faciliteren en alle medewerkers op één lijn te krijgen, wat betreft de invulling van de rol.

Het resultaat

Werkwijze Hopps

In de voorbespreking is het doel voor de strategiesessie besproken. Aan de hand hiervan is de flow van de dag opgesteld in visuele templates.

Op de dag zelf waren alle stakeholders aanwezig. Iedereen heeft actief meegedaan en goede input tijdens de sessie geleverd. Door het visualiseren van de input, triggerde dit bij de deelnemers reacties: “doen jullie dat ook? Wij dachten dat er alleen naar klanten werd gecommuniceerd.”

Na afloop van de strategiesessie is er een praatplaat gemaakt waarin alle besproken punten, de workflow en relaties zijn samengevat. Deze praatplaat dient als startpunt voor de vernieuwde functie-invulling.